Leadgeneratie
voor IT Bedrijven

Eén van de belangrijkste (zo niet dé belangrijkste) taak van marketeers bij IT-bedrijven is leadgeneratie. De salesafdeling kan pas succesvol zijn als marketing goede leads aanlevert. Dat betekent dat de rol van marketeers bij IT-bedrijven steeds groter wordt. Maar hoe genereer je nu goede leads? Daar kan IT Marketeer je mee helpen!


Meer leads genereren

Je website is dé plek voor jouw leadgeneratie-activiteiten. Veel traditionele (online) marketeers richten een landingspagina in op de website en wachten vervolgens net zo lang tot leads via de zoekmachine binnenkomen. Zoekmachinemarketing is een prima manier, maar er zijn nog zo veel meer kanalen die je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken.


Warme leads genereren

Draag jij leads over aan de salesafdeling na de eerste de beste whitepaper-download? Zo ja, dan is de kans groot dat je te vroeg bent. Een bekende wet in marketing is dat een lead verschillende ‘touchpoints’ moet hebben gehad voor deze kan worden overgedragen aan sales. Met de juiste lead nurturing kun jij ervoor zorgen dat je leads wél warm genoeg zijn om op te volgen. IT Marketeer helpt je daar graag je mee door de inzet van slimme marketing-tooling.


Vraag een gratis leadgeneratie consult aan

Benieuwd hoe IT Marketeer je kan helpen? Plan een gratis consultancy sessie voor leadgeneratie.